Версія для друку

Луцька дитяча залізниця

Луцька дитяча залізниця була побудована в 1952-54 роках з ініціативи  жителів міста Луцька.  Залізниця  протяжністю 1.5 км розташувалася вздовж річки Сапалаївки, частково проходячи через  ботанічний сад.  Було побудовано 2 станції: «Луцьк-Піонерська» (основна, двоповерхова станція) та «Молодогвардійська». Незабаром після відкриття залізниці назву станції «Луцьк-Піонерська» було замінено на  більш просту — «Піонерська».

До 1975 року рух потягів керувався електрожезловою системою з семафорами. З 1975 року семафори замінили світлофори. У 1997 році було введено в дію поїздний радіозв'язок.
У 1992 році станції дитячої залізниці були перейменовані: «Піонерська» на «Росинку», «Молодогвардійська» на «Водограй».

На момент свого відкриття залізниця мала у своєму розпорядженні два чотиривісні  пасажирські вагони (один з відкритим майданчиком, інший — з закритими тамбурами), одну чотиривісну вантажну платформу і один локомотив 11-751. Це був трофейний НF 11751 типу 0-3-0, побудований у 1941 році німецьким заводом «Геншель». У 1960 році йому на зміну прийшов паровоз Кп 4-614.
8 листопада 1954 р. о 12: 20 год, під звуки духового оркестру, зі станції «Луцьк-Піонерська» відправився перший поїзд .  Вів його юний залізничник, учень 8 класу  Валентин Ведерський. Права прокататися на першому поїзді удостоїлися лише школярі, які найбільш відзначилися на будівництві дитячої залізниці.
У 1962 році дерев'яні пасажирські вагони були замінені двома суцільнометалевими вагонами PAFAWAG. У 1970–1971 роках почався переклад Луцької ДЗ з парової тяги на тепловозну. Дорога отримала свій перший тепловоз — ТУ3-033. І вже в 1972 році він став основним локомотивом, а паровоз був списаний. Але пропрацював ТУ3 на Луцькій ДЗ недовго. Незабаром дорога отримала другий тепловоз — ТУ2-149. Деякий час дорогу обслуговувало два тепловози, але вже в 1976 році ТУ3-033 був списаний, а ТУ2-149 поодинці продовжував водити поїзди до 1998 року. Пізніше основним локомотивом став ТУ2-097. У 2009 році він був відправлений на капітальний ремонт, а потім переданий в Антонівку. В даний час поїзди водить тепловоз ТУ7А-3279. Ще в роки роботи на вузькоколійці в Берегові йому було присвоєно номер ТУ7А-3279. Саме під цією назвою локомотив експлуатується досі.

http://ldz1954ldz.weebly.com/ 

 


Некорекний ввод!
Невірний
захісний код!